Turunduse järjepidevus – kui vajalik see ikkagi on?

Turundus on tihti midagi sellist, mis võib (eriti just väikestes) ettevõtetes tihti tahaplaanile jääda. Siiski tuleks mõelda sellele, et hästi planeeritud ja järjepideva turunduse abil: 

  • Pakud konkurentsi
  • Lood usaldusväärsust
  • Saad luua väärtust 
  • Suurendad käivet
  • Hoiad oma kulusid kontrolli all
  • Saad edastada informatsiooni ja koguda tagasisidet
  • Saad kasvatada brändi tuntust ja rääkida oma lugu

Kuidas täpsemalt? Loe ja mõtle kaasa!

1-järjepidevus-01

Pakud konkurentsi

Kui oled turundustegevused ühel või teisel põhjusel hooletusse jätnud, siis samal ajal on konkurendid sinust juba sammu või paar ees. Uuri, kuidas nemad ennast turundavad. Mitte kõik ei pruugi seda teha, kuid need kes asjaga tegelevad, on nii olemasolevate kui uute klientide jaoks paremini pildis. Kui aga sinu toode on teistest millegi poolest parem, siis oleks ju kahju, kui see informatsioon õigete inimesteni ei jõua.

Lood usaldusväärsust

Arvatavasti on sinu ettevõttel olemas koduleht ja/või sotsiaalmeedia konto(d). Kas aga sealne sisu on informatiivne ja päevakohane? Kui kodulehe blogis või uudistes vaatavad vastu viimased artiklid aastatetagusest ajast ning ka sotsiaalmeedias pole tükk aega ühtegi postitust ilmunud, võib see lugejas kahtlusi tekitada – kas ettevõte üldse tegutseb enam või kas nad suhtuvad oma muudesse tegemistesse sama pealiskaudselt kui siinsesse sisusse? Kui sul sisuloomeks tõesti hetkel aega ei ole, siis vaata kriitiliselt üle kõik oma turunduskanalid ja kasuta neid n.ö visiitkaartidena, kuid ära hoia seal väga vanade kuupäevadega postitusi.

Saad luua väärtust 

Klienti üldjuhul ei huvita, miks just sinu toode kõige parem, ilusam või soodsam on. Ta tahab teada, mis kasu tema selle tarbimisest saab. Paku talle see teadmine ja hari teda. Räägi talle seda, mida ta veel ei tea. Tee seda huvitavalt ja ausalt ning kingi talle teadmisi, millest tal reaalselt kasu on ja mida ta rakendada saab. Olgu selleks artiklid, lühivideod või õpetused – katseta, leia oma parimad väljendusviisid ja ehita üles oma jälgijaskond, keda loodud sisu kõnetab ja kes seda parimal juhul oma sõpradelegi edasi jagavad.

Suurendad käivet

Kui oled oma toote/teenusega pidevalt pildis ja oskad sellele turundusega lisandväärtust pakkuda, siis jõuad õigete inimesteni, kes teevad lõpuks ka ostuotsuse. Kui pakutav on tõesti kvaliteetne ning vastab lubatule ja tarbija ootustele, tuleb ta sinu juurde teinekordki tagasi ja tal ei ole kindlasti kahju sind ka teistele soovitada. See on ideaalne versioon, sest isiklik soovitus töötab alati kõige paremini. Ja kõik see aitab tõsta ka müüginumbreid. Mainimata ei saa aga jätta kindlasti seda, et ükski sädelev pakend ega suurepärane turunduskampaania ei korva seda, kui pakutav ise pole kvaliteetne ja ei vasta lubatule. Kui asi on päriselt halb, siis ei hakka keegi seda uuesti ostma, et teist korda teada saada, kui halb see ikkagi on. Lisaks liigub negatiivne tagasiside alati ka tutvuste kaudu kiiremini ja kaugemale.

Hoiad oma kulusid kontrolli all

Kui ettevõtte turundustegevused on pikaajaliselt ette planeerimata, kuid aeg-ajalt on soov mõni mõistlikuna tunduv reklaamikampaania teha, siis kokkuvõttes võivad sellised planeerimata kulutused kokku üsna suure summa tekitada. Seepärast tasub tunda oma klienti ja seda, milliste kanalite kaudu, millal ja mis meetoditel temani kõige tõhusamalt jõuda.

Saad edastada informatsiooni ja koguda tagasisidet

Turundustegevuse abil saad kliente teavitada oma ettevõttes toimuvate muutuste või uute toodete/teenuste lisandumise kohta, jagada õpetusi, kogemusi ja pakutava eeliseid võrreldes konkurentidega.

Ka toodete ja teenuste arendamise jaoks tuleb kõige väärtuslikum tagasiside just klientidelt. Tähtis pole, mida su abikaasa või parim sõber asjast arvab, kui just nemad sinu ettevõtte sihtgruppi ei kuulu. Samuti ei tasu arvata seda, et kui klient siiani millegi üle kaevanud ei ole, siis järelikult on kõik korras ja kuhugi polegi enam areneda. Uuri, mida klient tegelikult arvab ja ära võta isegi negatiivset tagasisidet solvanguna, vaid võimalusena areneda ja pakutavat veelgi paremaks muuta.

Saad kasvatada brändi tuntust ja rääkida oma lugu

Bränd loob tootele väärtust, aitab seda identifitseerida, eristab selle konkurentidest ja räägib sinu ettevõtte lugu. Seepärast tasub alati läbi mõelda, et kõik (turundus)tegevused vastaks brändi strateegiale ja visuaalsele poolele. Kui need asjad Sinu ettevõttes veel paigas pole, siis tuleks sellega tegeleda või vähemalt jälgida, et näiteks reklaamide kujundused oleks sarnase väljanägemisega (lisaks logole kindlad värvid, font, kujunduselemendid) ja et nii ettevõtte töötajate väärtused kui suhtlusstiil oleksid samad, mis brändil. Näiteks kui bränd lubab olla sõbralik, kuid ettevõttest välja saadetud meilides suheldakse väga ebasõbralikult, siis selline tegevus brändi ei toeta.

Stineber_Anne_Rebenits_tegevjuht

Kui tunned, et vajad oma ettevõtte turundustegevustes abi, siis võta minuga ühendust ja leiame lahenduse!

Anne Rebenits
Stineber OÜ
Turundus / Projektijuhtimine / Kujundustööd